Jongeren Incentive Programma

Het Jongeren Incentive Programma JIPdollar.jpg

Als jeugdlid van SVV Scheveningen kun je nu wat bijverdienen door vrijwilligerswerk te doen. Jij zet je in voor je club en de club beloont je voor je inzet. Hoe leuk is dat! Het kan echt met het Jongeren Incentive Programma (JIP)

Hoe ziet het jongeren incentive programma eruit?
Ben je tussen 14 en 21 jaar? Dan kan je je aanmelden voor het JIP. Je zet je in op een leuke taak in de kantine of keuken en SVV beloont je met een vrijwilligersvergoeding. Je wordt dus gewoon betaald als je koffie of thee staat in te schenken! Daarnaast bieden we je de kans om je persoonlijk te ontwikkelen, opleiding en training te volgen en ervaring op te doen. Dat is mooi meegenomen.

Aanmelden
Als je interesse hebt kun je je aanmelden via [email protected] of via app of telefoon 06-24779928. Er is een plaats voor maximaal 15 jeugdleden dus wees er wel snel bij. Na je aanmelding  bespreken we je motivatie, mogelijke inzet en beschikbaarheid. Maar ook wellicht je leerdoel. De afspraken leggen we vast zodat we serieus met elkaar aan de slag gaan.

Inroosteren en begeleiden
In overleg met jou roosteren we je voor een vast aantal uren in op kantine, bar en keuken taken. Dat kan via het vrijwilligersrooster. We melden je dan ook aan als officiële SVV vrijwilliger. Als je start wordt je begeleidt door de aanwezige mensen en ook zullen we regelmatig vragen hoe het gaat. Aan het eind van het seizoen bespreken wat je hebt geleerd en of je nog meer vrijwilligerswerk wilt doen? Ook krijg je als je wilt een getuigschrift dat je weer kunt gebruiken voor een vervolgbaantje.

Voor wat hoort wat…..
Jij zet je in voor je club en SVV Scheveningen betaalt jou een vrijwilligersvergoeding.
De maximale jaarlijkse vrijwilligersvergoeding is wettelijk vastgesteld op € 1.800 per jaar (2021). Netto dus belastingvrij zonder risico van teveel verdienen! Je verdiensten zijn natuurlijk afhankelijk van je inzet in uren.
Verder vervalt de verplichte vrijwilligersbijdrage, doe je werkervaring op voor later. Je krijgt ook de kans om te leren, ontwikkelen en opleidingen te volgen die passen bij je taak en je krijgt passende kleding/materialen.

Wettelijke kaders en regelgeving
Voor vrijwilligerswerk gelden dezelfde regels als voor betaald werk. We houden dus rekening met:
- Wettelijke kaders voor werken in de horeca.
- de wettelijke kaders per leeftijdscategorie
- de kaders en richtlijnen van vergoedingen voor vrijwilligerswerk

Voor welke taken kan je ingezet worden?
Jr. Keukenmedewerker
Je ondersteunt bij lichte keukentaken zoals smeren van de broodjes, voorbereiden van de tosti’s ed.
Keukenmedewerker snack en frituur
Je ondersteunt bij keukentaken zoals frituur
Kantine medewerker snack corner
Je verkoopt koffie/thee, fris (GEEN alcohol), snacks, snoep enz in de snackcorner.
Bar medewerker kantine va 16 jaar
Je draait mee in de bardienst. Je mag wel alcohol schenken maar je mag het niet zelf nuttigen!

Wanneer kan je ingeroosterd worden?
Op onderstaande tijden kan je voor 1 of meerdere uren ingeroosterd worden. Dat doe je via het vrijwilligersrooster van de SVV app. We houden bij hoeveel uren je maakt.

Wanneer*

Kantine/corner

Keuken

Bardienst

Ma t/m vrijdag 16:30-20:30

Zaterdag   8:00-18:00

x

*De tijden zijn een indicatie en kunnen afwijken. De werkelijke benodigde tijd per taak zal in het vrijwilligersrooster weergegeven worden.